Jordi Bertomeu, CEO Euroleague Basketball, vorbește despre viitorul Euroligii masculine

Jordi Bertomeu, CEO al Euroleague Basketball, a participat la o conferință de presă în cadrul vizitei sale la Podgorica, cu ocazia meciului de Euroligă dintre Buducnost și Khimki Moscova. Întâlirea cu presa, similar meciului, a avut loc joi (07.02).

Bertomeu a făcut precizări destul de clare cu privire la formatul competiției și proveniența participantelor în următorii ani. Reamintim că sezonul 2018/19 este cel de-al 3-lea din actualul contract pe care Euroleague Basketball îl are cu 11 echipe din Europa și care se întinde pe o durată totală de zece sezoane.

Oficialul Euroligii a precizat că începând cu sezonul 2019/20, așa cum s-a anunțat deja, vor fi 18 echipe în Euroliga masculină. Bertomeu a precizat următoarele pe marginea acestui subiect:

„Suntem convinși că Bayern Munchen și Asvel Villeurbane ne vor ajuta să creștem popularitatea baschetului în două piețe de maximă importanță în Europa, Germania și Franța. Totodată, consider că formatul cu 18 echipe este perfect pentru ce se întâmplă la ora actuală în Europa. Vom oferi echipelor câte 17 meciuri cu maximă expunere pe teren propriu și un total de 34 partide în cea mai bună competiție baschetbalistică de pe continent. Totodată, acest format permite buna desfășurare a competițiilor naționale, ceea ce este extrem de important pentru tradiție și pentru mediul european.”

Referitor la posibilitatea ca Liga Adriatică să obțină mai multe locuri în viitor la nivel de Euroligă, Bertomeu a spus:

„Zona Adriatică este foarte importantă pentru noi. Este importantă pentru baschet în general. Cred că singura modalitate prin care lucrurile se vor schimba în viitorul apropiat este să încercăm să acordăm două wildcard-uri echipelor din EuroCup. Spre deosebire de situația actuală, când doar câștigătoarea obține un wildcard pentru sezonul următor, ne tentează să acordăm două locuri EuroCup. Acest lucru cred că va intensifica concurența în EuroCup și va atrage atenția mai multor echipe de pe continent către această competiție.

Un alt aspect important din punctul nostru de vedere este legat de continuitate. Dacă o echipă care vine din EuroCup performează în Euroligă și demonstrează că poate să facă față din toate punctele de vedere în competiția de top, credem că trebuie să îi oferim acesteia șansa de a juca în continuare în Euroligă. Cert este că ne preocupă situația echipelor care primesc wildcard de un singur sezon în Euroligă. Dacă rezultatele le ajută, ele merită pe deplin să continue în Euroligă. Este o chestiune asupra căreia ne concentrăm, fără o soluție clară la această oră.”

Referitor la alte piețe de interes pentru Euroleague Basketball, reprezentantul companiei care organizează competiția a spus:

„Am mai spus și nu ne-am schimbat optica. Londra și Paris sunt două piețe imense, însă la momentul actual baschetul nu este prezent aici. Studiem posibilitatea de a avea echipe aici, cu atât mai mult cu cât acum putem să oferim un cu totul alt produs față de ce se întâmpla în trecut. Anterior puteam să oferim un număr de cinci meciuri pe teren propriu și pe baza rezultatelor acesta să crească. Acum vorbim despre un alt produs, cu 17 meciuri pe teren propriu și 34 în total. Studiem posibilitatea de a avea echipe la Londra și Paris, însă nu întrevăd o soluție rapidă pentru acest lucru.”

1 comentarii On Jordi Bertomeu, CEO Euroleague Basketball, vorbește despre viitorul Euroligii masculine

  • Mesajul transmis de BERTOMEU este clar si concis se vede ca sunt o organizatie cu o fundatie sanatoasa, orientata pe business.

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată!

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Nu vor fi publicate comentariile care sunt în afara subiectului articolului sau pe care le considerăm ca fiind ilegale, discriminatorii, injurioase sau neadecvate. Linkurile utile în context sunt binevenite.

Sliding Sidebar

Despre Noi

24secunde este un site dedicat, în special, analizelor și comentariilor despre baschetul românesc.

Publicăm și știri, unele mai detaliate, puse în context și însoțite de câte cu un paragraf cu un comentariu, altele scurte, grupate sub titulatura ”Ultima oră”.

24secunde.ro este întruchiparea unei pasiuni, drept urmare principalul nostru țel nu este traficul.

Normal că vrem să avem, zilnic, mii de cititori care să lase tot atâtea comentarii, dar nu acesta este obiectivul nostru primordial.

În primul rând, vrem să vă oferim texte de o calitate foarte bună.

În al doilea rând, vrem să creem o comunitate în care să se discute despre problemele reale ale baschetului românesc și despre soluțiile de dezvoltare a acestuia, fără antipatii legate de echipa favorită, orașul de domiciliu sau alte astfel de lucruri derizorii.

Sperăm să reușim toate acestea, iar 24secunde.ro să devină un reper în presa de baschet din România.