Despre ”Patron la Steaua” 2016 și alte proiecte de marketing ale Stelei

Citind în urmă cu câteva zile articolul despre ”Cupa Steaua powerd by SuperBet și văzând modul în care se va face accesul spectatorilor în sală, mi-am adus aminte că sezonul 2016/17 aduce schimbări semnificative în ceea ce privește proiectul ”Patron la Steaua”, programul de fidelizare a publicului stelist, lansat de club în urmă cu 4 ani.

Dacă anul trecut deținătorii cardului de ”patron” aveau în mână, practic, un abonament, din acest sezon lucrurile s-au schimbat. Nu mai există acces gratuit la meciuri, ci doar o reducere de 20%, însă beneficiile sunt mult mai interesante și unice în peisajul sportiv românesc. Iar strategia de marketing a clubului nu se rezumă doar programul de fidelizare al fanilor.

tricou patron la steauaSă le luăm pe rând.

Pentru început să precizăm că prețul unui pachet este 150 lei/an, iar el se poate achiziționa online sau din magazinul oficial al clubului, despre care vom vorbi în a doua parte a articolului.

Referitor la beneficii, s-a renunțat la a oferi ”patronilor” intrarea liberă la partidele echipei, oferindu-le în schimb un discount de 20% la achiziționarea abonamentelor pentru sezonul 2016/17. Tot o reducere de 20% va exista și la produsele, din ce în ce mai numeroase, din cadrul  Steaua CSM EximBank FanZone, magazinul oficial al clubului din AFI Palace Cotroceni.

Apoi, fanii vor avea parte de reduceri la magazinele/restaurantele partenere, întâlniri lunare cu jucătorii, posterul oficial, semnat de jucători, tricoul ”One big army” (care mie îmi place mai mult decât cel din sezoanele trecute) și, bineînțeles, cardul de ”patron”. Momentan, lista de parteneri Taverna sârbului, Toyota, Himalaya (suplimente nutritive) și clinicile Regina Maria.

Totodată, la “Cupa Steaua powered by Superbet”, turneul amical disputat în Sala Mihai Viteazu în perioada 9 – 1 septembrie, vor avea acces doar cei ce dețin cardul de fidelitate.

Interesant, dar nimic ieșit din comun, până aici. Poate exclusivitatea accesului la Cupa Steaua, însă nu aceasta este mare supriză.

Noutatea o constituie însă programul “Steaua JetPack – Peste tot acasă, oriunde cu Steaua”, prin care patronii vor fi invitați să însoțească echipa la meciurile pe care le dispută în deplasare. ”Fanii vor fi cazați și vor lua masa împreună cu jucătorii (în limita locurilor disponibile) și vor avea acces gratuit la meci și antrenamente”, scrie site-ul Stelei. Prețul pachetului este de 150 lei/noapte/persoană (loc în cameră și 3 mese) și nu include transportul. Proiectul nu se adresează exclusiv celor înscriși în programul de fidelizare, însă aceștia vor avea prioritate și vor beneficia de prețul promoțional amintit.

O altă surpriză care se pregătește fanilor este aplicația pentru mobil. Momentan aceasta este în lucru și nu s-a stabilit data lansării. Pe lângă știrile despre echipă, aplicația va oferi și posibilitatea achiziționării online a produselor din fan shop.

______________

Revenind la fan shop, din iunie acesta poate fi găsit în AFI Palace Cotroceni, la etajul 2, vis a vis de Cinema City. Este deschis zilnic, între orele 14:00 și 22:00.

Mutarea magazinului în AFI, într-o zonă cu un trafic intens (50.000 oameni/zi în 2014, conform Ziarului Financiar) a fost o decizie inspirată, în opinia mea. Greu de crezut că vânzările vor acoperi costurile operaționale, însă câștigul de imagine este unul semnificativ.

Revenind la produsele promoționale, imagini cu acestea găsiți atât pe timeline-ul paginii de facebook a clubului cât și în această galerie foto. Pe lângă clasicele căni, halbe de bere și tricouri, în magazin se pot achiziționa genți de umăr, perne, huse de telefon, căști wireless, selfie-sticks, sticle sport, rucsaci, cravate sau bluze de trening. Nu știu ce calitate au husele de telefon sau căștile, însă vă asigur că șepcile New Era sunt de excepție. Iar cele pe negru de-a dreptul senzaționale.

Liste cu produsele din magazin și cu prețul acestora puteți găsi AICI și AICI.

Momentan se pot cumpăra online doar pachetele ”Patron la Steaua”, nu și produsele din shop. Fan Zone-ul nu are o versiune online, dar fanii din alte localități care doresc să comande pot da un mail la club sau un mesaj privat pe pagina de facebook cu produsele dorite și adresa, iar cei de acolo le vor trimite prin curier, cu plata la livrare. Iar când aplicația de mobil va fi lansată, o vor putea face prin aceasta.

______________

În ultimii ani toate cluburile din România au început să acorde o atenție marketingului, de la produse promoționale, la fan shop-uri și rezervări online de bilete. Impresia este însă că Steaua este lider la acest capitol. Poate faptul că au ales să comunice mai mult acest lucru îmi lasă impresia aceasta, nu știu. Cert este că steliștii, care au devenit un model de urmat prin faptul că vin an de an cu idei noi și găsesc resurse să le pună în practică, trebuie felicitați pentru munca depusă în această direcție.

Articole din aceeași categorie

5 comentarii On Despre ”Patron la Steaua” 2016 și alte proiecte de marketing ale Stelei

  • Foarte frumos, nu stiu cat de inspirata e ideea de a taia accesul gratuit in detrimentul altor beneficii dar nu sunt expert in marketing. Totusi e de laudat initiativa in conditiile in care exista cluburi care nu ofera posibilitatea de abonament, nici macar posibilitatea sa iti cumperi bilet mai devreme ca sa nu mai stai la coada inainte de meci (si culmea, au om platit la marketing). La Steaua cred ca e meritul lui Georgescu care se implica!

  • De senzatie marketingul lor pe acest site. Nu e prima data. Nimeni nu reuseste asa ceva…

  • Poate publici și faptul că acest articol este un advertorial, întrucât așa pare! Dacă nu este, atunci este un articol prost documentat fără să precizezi faptul că primul club de baschet masculin din România care a dat tonul în marketingul sportiv a fost U-Mobitelco din Cluj Napoca. Cel mai bine făcut, respectiv cel care a dat avânt cluburilor să miște ceva în direcția mkt sportiv a fost all star game-ul făcut tot la Cluj în 2014. Bineînțeles că dl. Georgescu/Stănescu au meritele lor și sunt de apreciat…însă uneori lasă o altă impresie. Eu cel puțin nu îmi pot schimba o impresie după ce primesc o șapcă New Era.
    Și la Oradea s-au făcut lucruri frumoase în marketing; nu am văzut scris nimic în acest sens.. parcă de acolo îți primești arginții sau intenționezi să schimbi barca?

  • Mare marketing la Cluj… V-ati pricopsit cu o super sala si clubul habar nu are ce sa faca cu ea. Vending slab, shop modest, cub degeaba. Astia de la Steaua au inchiriat cubul in Eurocup si printre alte chestii au facut fel de fel de concursuri pentru fani. Cu dans, cu kiss cam si alte intreceri marfa. La voi s a pus rugina pe pozele cu Dykes si logoul BT. All starul a fost un punct de referinta, cu bani multi investiti, dar ora exacta nu se da la Cluj cu toti banii vostri. Nici la baschet, nici la altceva. Poate doar la Untold. In rest, as vrea sa vad articole despre eforturile fiecarui club sportiv din tara si sa nu mai blamam ci doar sa ne incurajam

  • Csu Sibiu are un fan club destul de activ, UBT au marketing bun de la preluarea lor de catre BT, Dinamo si Oradea incearca si ei. Superlativele sunt cel mai des primite de Steaua CSM Turabo Fuziune Targoviste Eximbank.

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată!

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Nu vor fi publicate comentariile care sunt în afara subiectului articolului sau pe care le considerăm ca fiind ilegale, discriminatorii, injurioase sau neadecvate. Linkurile utile în context sunt binevenite.

Sliding Sidebar

Despre Noi

24secunde este un site dedicat, în special, analizelor și comentariilor despre baschetul românesc.

Publicăm și știri, unele mai detaliate, puse în context și însoțite de câte cu un paragraf cu un comentariu, altele scurte, grupate sub titulatura ”Ultima oră”.

24secunde.ro este întruchiparea unei pasiuni, drept urmare principalul nostru țel nu este traficul.

Normal că vrem să avem, zilnic, mii de cititori care să lase tot atâtea comentarii, dar nu acesta este obiectivul nostru primordial.

În primul rând, vrem să vă oferim texte de o calitate foarte bună.

În al doilea rând, vrem să creem o comunitate în care să se discute despre problemele reale ale baschetului românesc și despre soluțiile de dezvoltare a acestuia, fără antipatii legate de echipa favorită, orașul de domiciliu sau alte astfel de lucruri derizorii.

Sperăm să reușim toate acestea, iar 24secunde.ro să devină un reper în presa de baschet din România.